07 juni, 2023

Alla goda ting är tre


Ett. Tu. TRE:


Tre saker jag ser fram emot:

- Att se Wes Andersons nya film på bio på söndag,

tillsammans med Emma & varsin frukostbricka på biograf Spegeln.

- Att fira midsommar i DALARNA tillsammans med ovan nämna, fantastiska person.

- September. Ja, så är det.


Tre saker jag tycker om:

-Mamma. Mest av allt.

-Att ställa frukosten på en bricka och öppna altandörren i köket. Att balansera

kaffekopp och yoghurtskål över en fuktig gräsmatta och slå sig ner på en solvarm

trädgårdsstol. Äta där ute. Långsamt.

-Koltrastarna som sjunger i bokskogen.


Tre saker jag inte tycker om:

-Ovisshet.

-Tråkigt knäckebröd. 

-Att det varnas om ännu en ovanligt het sommar.



Tre saker jag vill:

-Våga laga mer mat som jag vill laga.

-Hälsa på min Alice i Paris i höst.

- Ha en egen liten ljushårig tax. 


Tre saker jag borde:

-Vaccinera mig mot TBE.

-Sluta gå runt i smutsiga skor.

-Tänka lite mindre.


Tre saker jag kan:

-Förstå spanska. I alla fall relativt väl.

-Designa ganska fina grejer ändå.

-Namnge många träd, växter och blommor i den svenska naturen.



Tre saker jag inte kan:

-Baka (Slarvar med recepten).

-Politik (Är pinsamt okunnig).

-Gråta ut (Önskar jag kunde).


Tre saker jag blir lugn av:

-Komma in i en skog och andas in allt friskt.

-Tystnad.

-När mörkret lägger sig på kvällen.


Tre saker jag vill tipsa om:

- Kardemummaskorpor, mjölk och kanel. Ät med sked.

-Att packa en liten filt, en bok, ett par solglasögon och en bok i sin väska

och lägga sig i valfri park någon timme efter jobbet = semesterkänsla utan semester.

-Sommarpratarna presenteras idag!


Tre saker jag ska göra denna vecka:

-Vara kattvakt och bo ensam i ett stort hus.

-Klä mig fint och gå på studentskiva.

-Hämta ett roligt paket som väntar på posten.



Tre avslutande ord:

Kram

er.


/H


bilder från min Pinterest

1 kommentar :

  1. Är så taggad för söndag och såklart för Dalarna. Tycker det är helt okej att du går i smutsiga skor men det där med vaccinet borde du fixa (jag fick en fästing bara för någon dag sedan och var knappt ute i naturen då). Så mysigt att du ska vara kattvakt och du måste snart bjuda mig på din kulinariska skorpor+mjölk. Puss

    SvaraRadera