16 augusti, 2023

En liten lista en kväll i augusti


 Tre saker jag ser fram emot just nu:
- Att få överraska mamma med en trevlig aktivitet på fredag kväll.
- Att få vakna upp hemma hos familjen på söndag morgon.
- Två utflykter nästa vecka: Till skogs med Alice & till stan med Emma.

Tre saker jag tycker om - just nu:
-Luften. Den känns klarare att andas såhär års.
-Att jag kommit in i läsningen igen. För tillfället: Vackra värld, var är du? av Sally Rooney.
-Att vi universitetsstudenter fortfarande har några veckor kvar innan skolstarten.


Tre saker jag inte tycker om:
-Att experterna siar om ännu högre matpriser till hösten.
-När roliga grejer förvandlas till måsten. 
-De extremt häftiga vädersvängningarna just nu.

Tre saker jag vill:

-Må bra i mitt eget sällskap. Megabra.

-Hälsa på min Alice i Paris i höst.

- Klippa håret kort. Kanske. 



Tre saker jag borde:

-Rensa datorn.

-Boka massage för nacken.

-Tänka lite mindre.


Tre saker jag gjort idag:

-Varit på vårdcentralen och fått bra info.

-Promenerat i naturreservatet där jag bor.

-Köpt lotter i Nobellotteriet.



Tre saker som lugnar mig just nu:

-Komma in i en skog och andas in allt friskt.

-Träffa mina kloka vänner.

-Se på strunt på YouTube. Länge.


Tre saker jag vill tipsa om:

- Att läsa Underbara Claras blogg. Balsam för själen.

-Att framkalla sina fotografier och sortera dem i fina pappersaskar.

-Åk hem till mamma då och då.



Tre saker jag ska göra denna vecka:

-Fira kräftskiva. Säger man så?

-Försöka avsluta diverse kreativa projekt.

-Se damerna spela bronsmatch mot Australien.


Tre avslutande ord:

Hur

mår

ni?


/H

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar