12 augusti, 2021

Sådant jag ser fram emot

 Hej på er.

Mår ni bra? Mindre bra? Utvilade, utmattade, lyckliga

eller olyckliga? Jag hoppas, såklart, att ni mår fint. Men kom

ihåg att mindre bra känslor och mående är okej de med.

Och de går över.


Jag mår bra, men känner mig lite... jäktad.

Lite orolig inför allt det nya som stundar i livet,

bara om några ynka veckor.

Samtidigt ser jag fram emot mycket!

Och kan inte låta bli att längta litegrann. 

Bland annat ser jag fram emot detta:

Den friska, klara morgonluften som drar in

i takt med att augusti övergår i september.

Eftermiddagssolen, fukten i gräset, äpplena

och björnbären i vår trädgård.

Att höstens TV-program ska börja sändas.

Särskilt Bonusfamiljen, Agatha Christies Hjerson

och En smak på livet med Lotta Lundgren och Erik Haag.

(Ja, jag är en Historieätarna-nörd djupt in i själen.)

Att få se min lägenhet, mitt hem, växa fram

och bli precis som jag önskar.

Att fylla den med tavlor, med mina böcker och 

prylar, hänga upp gardiner och rullar ut mattor

jag köpt. Bo in mig, trivas och skapa

mig min egen vardag.

Att bjuda in till inflyttningsbrunch,

laga till några enkla smårätter, kanske koka lite gröt,

duka fint och sätta på jazz på högtalare.

Hoppas att många fina kan och vill komma!

Att ännu en gång packa ryggsäcken

med vässade pennor och nya suddgummin,

ta bussen till Malmö och kliva in på universitetet.

Att påbörja en treårig utbildning (!)

och inleda resan mot att bli

grafisk designer.


Att få nya bekantskaper, utvidga min 

vänskapskrets, våga bjuda in mig själv

och bjuda in andra till att umgås med mig.

Slå ihop de olika grupperna

av människor jag träffar och förhoppningsvis

kunna skapa en större gemenskap

som känns kul och snäll och bra.

Det vore fantastiskt!

Att fylla mitt skafferi.

Storhandla och veckoplanerare.

Laga matlådor tillsammans med mamma

och vara kreativ i min kokvrå.


Att starta upp- och avsluta

diverse kreativa projekt.

Matlagning, skrivande, virkning, måleri,

ljud och foto. Bland annat :)


Att ha över släkten på fika, 

umgås mer med mina roliga

småkusiner och skämma bort dem.


Att göra utflykter.

Höstbetonade sådana.

Vandra i naturreservatet nedanför mitt

bostadsområde, leta efter svamp

och grilla pinnbröd tillsammans med en vän.

Att gå på gammeldags skördemarknad 

på Fredriksdals friluftsmuseum här i stan.

Köpa med mig ostkaka hem och lyssna på

spelmännens visor.


Att få min andra spruta och förhoppningsvis
snart kunna umgås i grupp igen,
slippa vara rädd och kanske våga kramas.

Vad ser ni fram emot, just precis
nu?
Kramar,
H

1 kommentar :

  1. Jag ser fram emot allt höstmys jag ska få uppleva med dig! Även: kyligare dagar, då man kan matcha kjol med stickad tröja. Gröööt i mängder med kanel, äpple och nötter. Att skolan ska börja igen, komma igång med att läsa och skriva, sitta på biblioteket, vara en sån där klassisk hösttjej<3

    SvaraRadera