18 mars, 2021

Tankar en onsdagsmorgon

 Tankar en onsdagsmorgon:

Jag äter numera frukost i morgonljus. 
Småfåglarna kvittrar när jag går till bussen. Busschauffören har redan börjat köra, 
men stannar till och låter mig kliva på.
Min morfar fick vaccin igår. Och ett positivt röntgenbesked. 
Är så glad för hans skull.
Jag har köpt en födelsedagspresent till mig själv på bokrean (50 procent på reapriset). 
Den ligger inslagen i min byrålåda och väntar på en 23-åring.
Ja. Nästa vecka blir jag faktiskt så gammal. Gulp.
Till helgen kommer Madde till stan och har weekend hos mig. 
Vi ska gå på utflykt med matsäck, ha fransk afton med vin, 
bistrojazz och sällskapsspel och äta långfrukost med stora, 
solgula lantägg.
Kanske blir det en utelunch på fredag?
Jag har fått äran att göra ett finfint designsamarbete! 
Tänk va.
Det är så roligt och tryggt på jobbet.
Trädgårdstider i Svt har börjat för våren.
Idag ska jag åka till skolan och tillbringa dagen med att trycka mönster på tyg. 
Så himla kul.

Bilder jag sparat på från @fredrikbillebrahe, @loriastern
@domuantigua & Elsa Billgren


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar