19 februari, 2021

En vecka utan tid

 


Hej på er! Glad fredag.
Igen. Tiden verkar gå fort nu,
och samtidigt känns det som att 
klockan slutat ticka.
Som om tiden står stilla, 
som att vi alla bara väntar.
På... något.

Jag blandar ihop dagarna och har svårt
att planera framåt. Allt är lite rörigt
på något vis. Precis som världen
är utanför fönstret: En röra av 
slask och snö, vinter och vår,
ljus och mörker.
Mittemellan.


Men, jag mår bra, och det är skönt.
Jag tecknar hus och bygger modeller,
har frukostmöten via video och ger mig ut i snön ibland.
Den här veckan har jag exempelvis ätit lunch ute,
promenerat i skogen, varit en sväng i Lund
och... det var nog det.
Nästa vecka innehåller mer innehåll,
men också mer jobb och stress.
Men det ska nog gå, det med.








Klockan har slagit 15:00 och jag 
längtar efter frisk luft. 
Ikväll väntar På Spåret, tacos och film.
Som vanligt. Men det vanliga är väl kanske
det bästa ändå.
Vad händer hos er, i era liv
och hem?
H.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar