14 februari, 2021

Alla hjärtans-hälsningen

 

Hej på er, trevlig söndag och Alla ♡ dag!

Eller kärleksdagen, kanske vi kan kalla den. Den mjuka

och snälla dagen. Det sänker ribban litegrann.


Jag brukar inte fira den 14:onde nämnvärt, 

men tycker om att göra något fint för nära och kära.

En liten gåva, en dessert, långfrukost 

eller god middag. Årets bidrag från mig

blir en långkok bolognese med pasta

till kvällen.


Jag har just dukat undan brödrosten och

kaffekopparna här hemma, och ska skissa på ett skolarbete

en stund, innan mamma kommer hem

och vi ska ut på tur i solen.

Många här nere i Skåne tar tillvara på minusgraderna

genom att ge sig ut på isarna. Hu.

Det vågar jag ej. Nej. 


Vi tar en liten titt på veckan som passerat:

Hemmastudier, redovisning, gruppsamtal, snöstorm,

solsken, en mysig övernattning och matlagnings-

kväll hos fina Madde, gröt, hallonpaj och katter.


Ett gulligt möte (?) på vår uppfart.



En precis lagom, fin helg
på ett pensionat vid havet tillsammans
med mamma.


De sista, saftiga citrusfrukterna.


Vinterbadare och våghalsar.


Min morgonvy innan Milou
tassar in till mig...


och allra helst vill lägga sig
ovanpå mig. Inte sidan om.


En efterrätt framför
På Spåret.


Ännu en morgon, ännu en gröt.
Här med hallon och äpple.


Årets första solkatter
på min vägg!


Fatet med semlor som jag
monterade på jobbet igår. 
Som små bulliga moln.


Ett lördagsbad.



Samt en söndagsfrukost.



Jag kom att tänka på att jag inte minns hur

jag tillbringade Alla hjärtans dag i fjol.

Det enda jag vet att det var i ett annat

slags liv, och att vi ännu inte hade någon

aning om vad Corona var.

Underligt.


Ha en finfin vecka nu, 

snart kommer våren.


H

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar