02 september, 2020

Första skolveckan: Ett kärt återseende, höstvindar, pendlarliv och teckning



 Hej på er! Hej september!
September är min absoluta favoritmånad. Sommaren dröjer sig kvar i vindarna
men luften är krispigare, himlen högre, äpplena rödare och björnbärssnåren äntligen överfulla.
September betyder nya skor, en scarf kring halsen, smulpaj och nya rutiner. Tomma skrivblock och kalendrar att fylla med planer. Och även om allt är lite annorlunda just den här hösten har den där känslan av nystart och nytt liv infunnit sig i mitt bröst. Jag fyller på mitt lager av kunskap och bekantskaper och får återskapa rutiner som jag saknat. Jag hoppas och tror att det blir bra. En höst i balans ska det bli.


Ja. Jag har börjat plugga konst, design och arkitektur på LKD i Lund. Min gamla gymnasiestad, som jag älskar så mycket. Här känner jag mig trygg och fri på samma gång. Staden är gullig och lagom stor,
lummig och fylld med personer i min egen ålder. Som vill framåt, de också. Dagarna består av teckningsövningar, kroki, designföreläsningar och museibesök. Jag har fått en egen ateljéplats att utsmycka och bre ut mig på och ett gäng klasskompisar att lära känna. Jo, visst blir det bra.


Helgerna kommer innehålla en del jobb på samma arbetsplats jag tillbringat sommaren på. Oerhört glad är jag för det. För människorna där, för stämningen och det roliga i att vara till nytta. Och så har jag lovat mig själv att få in tillräckligt av det där andra också. Vila. Fina saker. Familjeaktiviteter. Film, mat och naturvistelser. Balans, var det. Balans.

Hoppas ni haft en fin första septembervecka ni med,
var ni än befinner er i livet.
Kram,
H

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar