04 augusti, 2014

vegetarian bliss.








åt nästan bara vegetariskt förra veckan.
ALLT var så himla gott. exempelvis lagade vi
tomatsoppa me kikärtor, broccoli-granatäpple-russinsallad,
springrolls, chiapudding, mango-kokos-annanasglass
och spenat-fetaostpaj. 

jag hade verkligen kunnat klara mig utan kött.
och det passar mig bra eftersom miljöfrågor är något av det viktigaste
som finns enligt mig. och går jag (som älskar att laga mat) in i en matbutik
för att handla, skulle jag inte ens komma på tanken att
köpa en blodig köttbit. då finns det liksom så himla 
mycket annat som jag tycker är tusen och åter
tusen gånger godare. så nä, hade jag själv fått välja,
hade jag nog blivit åtminstone polloterian, dvs 
fågel- och fiskätare.

11 kommentarer :

  1. vilka inspirerande matbilder! dock nyfiken på "om jag själv fått välja" - får du inte välja själv? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! jovisst får jag välja själv (tvekade faktiskt lite med formuleringen där), men eftersom jag bor hemma med köttätande familj kan det bli svårt. men jag och mamma försöker laga en del vegetariskt och i skolan kan man alltid välja det. så är det! kram.

      Radera
  2. men dör lite. Hur gött såg inte allt det där ut!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi, tack.. och det ÄR så himla gott alltihop också. kram!

      Radera
  3. Det är så gott med vegetariskt. Visserligen uppskattar jag en ekologisk köttbit då och då men jag försöker äta vegetariskt så ofta jag kan. Kroppen mår bäst då.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, ja det enda jag skulle haft svårt att klara mig utan hade varit gulaschsoppa och hamburgare. men det går ju att göra på annat vis, det med. kram!

      Radera
  4. kan inte du lägga upp en massa raw/veggie-recept? KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. ska jag försöka göra! kram

      Radera
  5. härligt! älskar springrolls!

    SvaraRadera