26 maj, 2014

måndagsfilosofi

Det är måndag och jag är ledig från skolan. Blir dock alltid så ångestfylld när det är fint väder ute
och jag ligger inne på soffan och surfar. Men jag orkar faktiskt inte ligga och svettas i skuggan samtidigt som jag snörvlar och försöker andas med näsan. Nej, jag stannar inne idag.


Ska skriva klart en slöjdutvärdering idag. Eller, jag skulle väl egentligen varit färdig nu om jag inte fastnat på en massa fina bloggar. Kolla här bara liksom. Klart mycket roligare.
Jag har inte haft tid till att tänka så mycket den senaste veckan, alltså filosofera om allt och inget som jag brukar göra i vanliga fall. Så det gör jag nu.

Saker jag filosoferar om en ledig måndag:
  • Hur kommer gymnasiet bli?
  • Hurvida det julpynt jag köper i framtiden kommer bli nostalgiska för mina framtida barn eller ej?
  • Går det att skriva en bok när man bara är sexton?
  • Går det att skriva en bok på en sommar?
  • Är min bokidé är fantastisk eller fantastiskt dålig?
  • Kommer historien upprepa sig, i och med alla extrema partier som kommit in i EU-parlamentet?
  • Vad blir jag när jag blir stor?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar