29 juni, 2013

food inspo blogs














här sitter jag och dreglar.

jag har inte lagat mat särskilt många gånger i mitt liv,
de är fler än vad jag kan räkna på handen,
men ändå.

jag spenderar mycket tid surfandes på matbloggar, följandes
frukostrookies på instagram och önskandes att
jag kunde laga god mat själv.

frukostar är väl det jag älskar mest. 
jag hade kunnat äta det till lunch och middag med.

när jag blir äldre vill jag leva på endast ekologisk,
hemodlad, socker- tillsatsfri- och kanske köttfri mat.
det finns tusen och åter tusen anledningar
som jag inte kommer på nu.
men bra är de !

~

idag har vi skördat sallad, ruccola, jordgubbar
och rabarber i kolonin.
åh... vad ska man göra med all rabarber ? !
det växer som en djungel...

bilderna är ifrån:

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar