25 juni, 2013

ett stycke jag.


frågor från fina fellen.
om du fick välja vem som helst (fiktiv eller verklig, levande eller död) att spendera en dag tillsammans med, vem skulle det vara?
min mormor.

 Vad får dig att känna dig hemma?
trygghet, hur klichéartat det än låter. jag har alltid varit väldigt
hemmakär och rädd för att sova borta, varför vet jag inte.

vilket djur skulle du helst vara ifall du inte var en människa?
åh, en fågel. Gärna en havsörn.
eller en katt i en fin familj.

 vilka är dina favoritord?
kanske näktergal, kardemumma, oxblodsrött,
midvinternatt och dimmslöja.

  Den konstigaste platsen du besökt?
oj det vet jag inte. men det finns många konstiga
platser som jag vill besöka, tro mig.

 Den underligaste bok du läst? 
alice i underlandet är den enda jag kommer på.

drömplatser att besöka?
new york, new york och new york. los angeles, disneyworld i florida,
thailand och bangkok, kina och hongkong, T O K Y O, singapore
australien, norrland på midsommar, Island
och ungefär 50 till.

 Din favoritfärgkombination? 
vinrött och murgrönegrönt.

Vad vill du förändra?
att kvinnor får 23 % mindre lön än män som till och med 
kan göra ett sämre jobb, att mänskligheten håller på att
förstöra planeten, att det finns vapen,
att sverige säljer vapen,
att man måste ha idrott i skolan,
det nya betygssystemet, att alla gator är gråa,
att dammsugare är så himla klumpiga, 
att världen är så krånglig.

 Om du skulle byta namn, vad skulle du byta till då? 
kanske Scout eller Serena.

 Vad är viktigt för dig? 
allt det får knappast plats här.

 Vad vill du göra när du blir pensionär?
bo på Prince Edward Island
och måla akvareller. typ.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar