09 februari, 2013

sushi and skulls




sjal gina tricot, halsband glitter, vykort hannah lemholt photography

det blev shopping idag.
i snöoväder.
med tåg.
och lillasyster vid min sida.

(jag tycker att trogna kollektivtrafikanter borde få medalj.
för att stå ut med förseningar, att tågen bara går en gång
i timmen, arga busschafförer som brölar
"läängre bak i bussen!" och när man helt enkelt får stå upp
när det inte finns någon plats.

jag har åkt tåg i tre år. och varit med om mycket 
krångel och sån´t där jobbigt.
så. det. så.)

det blev byxor och sjal. tydligen skulle jag ha
dem.
papperssugrör och vackra trähalsband. och en liten glass.
fast jag lät bli från det sistnämnda.





och till middag voilá. sushii, för första gången vilket var gott.
i 5 minuter. sedan smakade det bara blä.

pussilago

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar