08 februari, 2013

hummingbirds





jag funderar alltjämnt.
märker jag.
på allt och alla, om världen och jag. vem jag är
hur jag är och vem jag ska bli.
säg, kan man vara sig själv om man inte riktigt
vet, vem man är?

om man inte har upplevt allt som man
kan uppleva, hur ska man då veta vad man tycker
om just det?

man, det är ett ord jag ej får använda för
min fina svenskalärarinna., ty
"vem är man? man finns inte!"
och jag småler för mig själv då jag kan använda det.
som här på bloggen. ingen hindrar mig. 
jag har verkligen försökt att hitta andra alternativ.
.....man tycker... det tycks..mjaa..
det blir liksom inte bra, någonstans.

så vem är man? någon som vet det, egentligen. neej. 
för man kan inte veta allt, kan inte veta hur allt
känns, hur allt är.

..såvida du inte har upplevt allt, som
går, att uppleva.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar