07 juli, 2022

Listat.



Jag lånade en lista från mademoiselle Emma. Lånat är bra.

Fem saker jag är rädd för:
Att bli sjuk igen.
Vad som kommer hända med klimatet.
Bränder.
Skadedjur.
Att jag ska glömma betala en faktura/räkning/något annat viktigt.


Fem drömresemål: 
Norrland. Kanske Abisko på hösten.
New York.
Japan. Stad och landsbygd.
Frankrike.
 
Fem saker jag älskar att äta: 
Gröt av alla dess slag!
Scones. Med smör och ost.
Smulpaj med lättvispad grädde.
Yoghurt, granola och bär.
Kall tomatsoppa.
 
Fem saker jag vill hinna göra i år: 
Bli frisk!
Måla dörren till mitt kök (som varit svart sedan jag flyttade in).
Måla klart illustrationerna till ett projekt jag håller på med.
Plocka svamp för första gången i livet.
Hälsa på en viss kompis på annan ort(!).


Fem saker jag längtar efter: 
Att besöka släkten i Göteborg nästa vecka.
Morgonluften i september månad. 
Att bjuda hem fina människor.
Mamma. 
Att få träffa Emma igen, efter hennes halvår i Österrike!
 
Fem saker jag vill bli bättre på:
Att laga riktig mat till bara mig.
Att avsluta kreativa projekt.
Att vara spontan (vilket jag har blivit bättre på!)
Ekonomi (så att jag slipper oroa mig för det).
Att måla.

Fem saker jag redan är bra på: 
Att bjuda på god frukost.
Skrivande.
Födelsedagspresenter och julklappar.
Att överraska de jag tycker om.
Att få gäster att trivas (tror jag i alla fall...).


Fem saker jag stör mig på: 
TV-reklam som är dålig.
Att allt är så dyrt.
Restauranger som inte erbjuder bordsbokning.
Att det är så svårt att göra snygga inlägg på den här bloggen.
Att nyckelknippan alltid hamnar allra längst ner i väskan.

Fem avslutande ord:
Kram på er, vi hörs!

1 kommentar :

  1. Vad jag längtar efter dig och att få bli bjuden på god frukost i ditt fina hem där du tar så bra hand om dina gäster!

    SvaraRadera