05 juni, 2021

Andra dagen i juni




Den senaste veckan har varit ett virrvarr av olika miljöer,

stora och små händelser, avslutade och påbörjade kapitel. 

Det har blivit sommar, både bokstavligen och vädermässigt.

Överallt blommar syrén och kastanj. Vinden är varm och det doftar

himmelskt. 



Jag har jobbat på cafét för första gången på länge,

och mött nya kollegor inför sommarmånaderna. Jag har byggt slututställning

på min fina skola och visat den för mamma, morfar och Madde. Jag har suttit på ett nyupptäckt

fik i Lund och ätit bananpannkakor med blåbär och yoghurt, mitt emot Madde. 

Jag har inhandlat avslutningspresenter till mina lärare och planerat avslutningen vi ska 

ha nu på fredag. Först: Avslutningslunch i skolan. Sedan: Picknick och kubbspel i stadsparken.

Väderleksrapporten har lovat 22 grader.




Jag har ätit frukost, lunch och middag utomhus. Träffat en mjuk och sprallig hund.

Jag har kört bil, åkt tåg och druckit havrecappuccino på det senare. Ätit vattenmelon, saltlakritsglass och grillat.

Jag har dekorerat skyltfönster på stans nya, helveganska glassbar. Bokat en tid hos min kurator,

köpt hårfärg och burit hängselbyxor för första gången sedan jag var barn. Tvättat mina gamla Converse,

vädrat sommarkläderna och skrivit på ett kontrakt. Fått en knippe nycklar i handen och låst

upp dörren till min 1,5:a på fjärde våningen för första gången någonsin. Planerat en studentskiva

och drömt om målarfärg, köksbord och linnegardiner om vartannat.



Det har blivit sommar, både bokstavligen och känslomässigt. Och ni kan tro att jag är lycklig. 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar