03 februari, 2017

Saker som är fina just nu

Januari och februari är nog de månader på året jag avskyr mest. 
Solen går inte upp, vindarna är isande och snustorra och allt som heter
sommar-sol-och-värme känns så oerhört långt bort.

Just nu är det mycket i skolan, jag är trött och har dessutom drabbats av
kliande hårbotten och spruckna läppar till följd av den acnemedicin jag äter. Men
trots allt finns det små, små ljusglimtar - silver linings - som skymtar här och där
i tillvaron. Vi tar en titt:

1. Tokyo.



Bilder från Sandra



Tokyo verkar vara en sådan underbart konstig och annorlunda stad. Där är
de bästa restaurangerna små hål i väggen och vuxna män sitter med kaninöron på tunnelbanan.
Toaletterna är rena och de flesta verkar tycka om katter.
Jag har aldrig varit i Japan, än mindre Tokyo, men jag längtar dit så himla mycket.
Och längtan föds och föds om på nytt när jag kikar i Nio till fem- Sandras bloggarkiv,
när jag läser Gästkatten av Takashi Hiraide eller ser Tokyo Diner Midnight Stories på Netflix.

2. 2017.

I juni tar jag studenten och efter det åker jag till Grekland med några kompisar.
I sommar kommer jag kanske sommarjobba en del, och i september
besöker jag Toronto i en vecka! Det känns fint att ha hela två resor att se fram emot -
men såklart läskigt att flyga själv till en annan kontinent...


3. Igår hörde jag en koltrast sjunga i skymningen.

1 kommentar :

  1. Himla fint att plocka fram allt fint i vardagen, blir så lätt att komma av sig och endast tänka svensk-superduperlång-grå-vinter-som-aldrig-tar-slut i dessa tider!

    SvaraRadera