09 augusti, 2015

tisdag i london

andra dagen i london åt vi frukost (toast med honung) och begav oss ut i paddington.

förbi aaaalll trafik och hit, till madame tussaud's. vi hade som tur var köpt biljetter
i förväg och kunde gå förbi stora delar av kön.

vi spenderade några timmar bland kändisar, atleter, regissörer, artister och star wars-figurer.
pappa tyckte om det sistnämnda bäst.

sedan lämnade vi turisterna och deras selfiesticks och gick ut i solen igen. vi promenerade
genom regent's park.

på andra sidan parken ligger camden. väldigt mysig stadsdel om jag får säga det själv.

vi gick in på whole foods och förundrades lite över allt det vackra därinne. efter lite velande fram och tillbaka köpte vi lunch och blev bjudna på pitabröd till.

sedan gick vi vidare ner på den här coola gatan och inpå den gigantiska never-ending-marknaden
som ligger i gamla häststallar. något av det häftigaste jag sett.

massor av mat fanns där också.

vi stannade för dryck och därmed svalka och tittade på folk.

efter ytterligare några timmar bland hundratals marknadsstånd och vindlande gångar
i stallarna åt vi churros och tog en dubbeldeckare hem. lite läskigt var det allt att sitta
på övervåningen i bussen. speciellt med den rusande trafiken.

vi kom hem (trötta) till hotellet vid sen eftermiddag. min systers väska som försvann på flygplatsen kom kvällen innan, och min kom alltså nu. den hade hamnat på ett annat hotell med liknande namn, helt enkelt. vi gick och hämtade den efter en stunds vila.

sedan åt vi middag på en pub som heter "the swan". där åt vi för övrigt två gånger till under de nästkommande dagarna.

vädret var fint så vi gick till hyde park och tittade lite. det var mycket fint!

och det var en tisdag i london!