27 mars, 2014

marslängtan

Det händer så mycket nu. Mycket roligt, mycket sorgligt. Mycket sol, mycket dimma. 
Ni förstår. Jag har i alla fall fyllt sexton år och önskade inte mig så värst mycket. Jag ville ha kokböcker 
och fick två jättefina; Green Kitchen Stories som jag berättat om och Jamie Olivers Mat för
 hela året. Jag fullkomligt älskar Jamie Oliver, hans matrevolution i USA till exempel, 
han är en av
 anledningarna till varför jag intresserar mig för matfrågor.

Jag längtar mest hela tiden nu, när himlen är oföränderligt grå och kajorna skränar 
tjugofyra timmar om dygnet utanför mitt sovrumsfönster. Jag längtar till främmande
 land. Och sommar. Sommar, sommar kom snart, annars går jag under.

Veckan fina den här veckan ser ut som följande:


funderar på att klippa mitt lockiga svall 
till en kort bob och slinga blondt...
Och är sugen på tomatsoppa.

kram

1 kommentar :