13 december, 2013

over and about

nu kan jag äntligen, äntligen slappna av.
allt skolarbete är klart!

idag var jag först och besökte min lillasysters skola, set vill säga min gamla, där jag 
lyssnade till tjugo sömndruckna femmor som sjöng till keyboard.
sedan åkte jag buss i en halvtimme och såg min
nuvarande skolas luciatåg, i en gigantisk gymnastikhall med 250 tonåringar.
vid halv tolv hade jag så ont i magen så att jag tog tåget hem igen, grät lite
för att alvedonen var borta, hittade den och sjönk ner i soffan
framför Singing in the Rain á la 1952.

Framåt kvällen tog jag en promenad och sedan lagade jag en tretimmars middag
på stående fot, utan recept som blev väldigt god. gnocchi med spenat-svamp och baconsås
är något av min specialitet. 

imorgon tänker jag sjunka in i ett julluddigt skede,
inte tänka på något annat än att hitta julklappar och pyssla och dricka glögg och se på julfilm.
det tycker jag att du också ska.
kramar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar