21 september, 2013

jag vill..


..ha en lillebrorsa med mörkt hår och randiga tröjor som
sitter på sitt rum och gör en massa coola grejer
på sin dator som jag inte förstår mig på. så jag knackar på
och mutar med en milkshake. sen lär han mig
hur man bäst animerar ett spel eller något sådant.

.. få tillbaka min mjuka älskade undulat.

..gå ut skolan.

..inreda min lägenhet med bara sånt som jag älskar.

..ha vinter med snö som inte är kall alls.

..åka till mumindalen och sitta på en sten vid havet.
sen kommer snusmumriken och undrar vad jag tänker på.
allt och inget, svarar jag då. han nickar tyst och förstår precis.

..kunna alla språk i världen.

.. åka upp till norrland och studera norrsken. eller midnattssol på 
midsommar.

.. att mina tankar och idéer en dag blir något jättejättebra. något som faktiskt
lyckas göra mig själv riktigt stolt.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar